Leveransvillkor
Leveranser
Får vi din beställning före 15.00 och alla varor finns I lager så packar vi och skickar dem samma dag (gäller vardagar). Det innebär att du bör ha dem på ditt utlämningsställe redan dagen efter upp till postnummer 820 00, (ej Gotland eller andra lokal avvikelser där leveranserna kan ta 2 - 3dgr extra). Skulle en vara tillfälligt slut så restnoterar vi den varanoch skickar den så fort den kommit in på lager igen. Vill du inte vänta på din vara mailar du bara till info@replikor.se och meddelar att du inte vill vänta så stryker vi din beställning.
Fraktkostnad
Vi använder oss av enhetsfrakt 50:- så oavsett hur mycket eller lite du beställer så kommer det bara kosta 50:-. Som ett av de första företagen I Sverige har vi även tagit bort minsta ordervärde så vi levererar alla storlekar av order. Om du vill beställa utanför Sveriges gränser och inom EU så får du ändra sajten till engelska (längst upp I högra hörnet) så kan du läsa vad fraktkostnaderna är till de olika länderna. Vi använder oss av DHL som transportör av våra paket och dessa levereras till deras ombud som servicepoint försändelser. Vill man av någon anledning ha leveransen skickat med hempaket går detta också att lösa, meddela detta då på info@replikor.se så får du även reda på vad merkostnaden blir för detta transportsättet.
Ej uthämtat paket
Hämtar du ej ut dina varor som du beställt så tvingas vi fakturera dig de kostnader vi haft för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt hanteringskostnaden. Kostnaden för detta är förnärvarande 250:-
Transportskada
Skulle paketet vara skadat vid ankomsten tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen (har du möjlighet så ta gärna en bild själv på skadan också). Är sedan innehållet skadat så tar du bara kontakt med oss på info@replikor.se så hjälper vi dig att lösa problemet på bästa sätt.
Garanti
Vi lämnar 1års Garanti på alla våra produkter som vi säljer - garantin förstärker ju ditt skydd utöverde rättigheter du har enligt konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se . En produkt med fel som inte uppkommit p.g.a felaktig eller ovarsam hantering har du rätt att reklamera samt få åtgärdad, det är också väldigt viktigt att du har följt skötsel och serviceanvisningarna samt inte varit inne och skruvat eller bytt delar I produkten själv - då upphävs även din reklamationsrätt. Beroende på felets art och vad det är för produkt åtgärdas felen via reperation, ersättningsprodukt av samma eller likvärdig produkt. Skulle inte felet gå att åtgärda så bytes varan mot ny produkt. Noterbart är att replikor inte är leksaker utan ska hanteras med omsorg, att "leka sönder dem" faller ej under garanti. Innan du skickar din vara på service så kontakta gärna vår kundtjänst först via mail på info@replikor.se, ibland kan det räcka att vi skickar en reservdel, magasin eller liknande direkt utan att behöva skicka varan fram och tillbaka. Kan vi tillsammans hjälpas åt att minska onödiga frakter så hjälper vi ju även till att minska miljöpåverkan.